zaterdag 30 augustus 2008

Vandaag weer een klein stapje verder

Vandaag ben ik weer een klein stukje opgeschoten met de landrover. Nadat ik de kap eraf gehaald had, ben ik aan het krabben geslagen. Heb het voorraam afgekrabt en de linker portier. Daarna heb ik de linker portier nog in de verf gezet. Het voorraam moet ik nog in de primer zetten, zodat ik die de volgende keer kan schilderen. Dan moet ik nog de lucht inlaat kleppen afkrabben, zodat die ook meegenomen kunnen worden, evenals het kopschot.

De motorkap wordt ook nog een heel verhaal apart. Hier zie je de lagen verf op zitten en die laten zich niet gemakkelijk afkrabben. Afbijt is mij afgeraden aangezien de motorkap van aluminium is. Maar iedere keer een beetje en dan moet het op den duur wel lukken om hem strak in de verf te krijgen. En het rechter portier is daarna aan de beurt. Dan zit de voorkant wel weer goed in de verf.

Binnen in de cabine begint het oude verf ook af te bladderen. De vloerplaten vertonen hier en daar ook wat roest, dus daar moet ik ook snel iets aan gaan doen. Maar alles op zijn tijd.

Hierna heb ik alle spullen weer opgeruimd en de kap er weer op gezet. Ik krijg er steeds meer handigheid in.

Geen opmerkingen: