vrijdag 29 augustus 2008

Lekkage opgelost

Gisteren heb ik de nieuwe waterpomp binnen gekregen en ik heb hem, samen met een nieuwe pakking, geplaatst. Daarna de koelvloeistof erin gegooid en... Lekkage opgelost.
De as van de oude waterpomp had enige speling en daardoor was de lekkage ontstaan. Ik ben blij dat de Laro nu weer goed rijdt en vooral niet meer lekt.

De vlotter van de linker tank deed het ook niet, dus gisteren heb ik die ook na gekeken. Deze zat helemaal vast gerot. Vermoedelijk hebben ze bij de domeinen een soort van preserveer diesel in de tank gedaan. Hierdoor was de vlotter vastgekoekt en deed hij het niet meer. Dus heb ik geprobeerd om hem schoon en los te maken. Dat is gelukt, en hij doet het weer redelijk. Maar ik denk toch dat hij in de nabije toekomst vervangen moet worden.

Geen opmerkingen: