zaterdag 2 augustus 2008

4e Dag - Een klein stapje verder

Het was vandaag heerlijk weer om buiten bezig te zijn. Dus vanmiddag weer met de landrover bezig geweest. De takkenvanger werd verwijderd zodat ik beter bij de voorkant bezig kon. Vandaag stond in het teken van krabben en schuren. Lekker bezigheidstherapie, even weer lekker ouderwets "HZB-en".

Als je zo aan de straat bezig bent, heb je gelijk een hoop bekijks en aanspraak. Ik kan zeggen dat de Laro echt een sociale wagen is, want zelfs nu spreek ik buren die ik nog in al die jaren dat ik hier woon nauwelijks gesproken heb. Weliswaar een keertje gedag gezegd, maar dat was het dan ook. Ze komen nu naar me toe om te zeggen dat het wel een "geinig ding" is. En dan komen ook de vragen. Hierdoor krijg je toch leuke gesprekken.

Het rechter spatscherm heb ik bovenop nu helemaal afgekrabt en geschuurd. De zijkant heb ik alleen geschuurd, omdat de verf hierop nog zeer goed vast zit. Zo heb ik ook de gehele voorkant nu van diverse verflagen ontdaan en de bumper helemaal kaal gekrabt.
Bij de Gamma heb ik Hammerite Hechtprimer non ferro gehaald. Een primer voor de bumper en de andere gegalvaniseerde en alminium delen, zodat de verf beter zal hechten.

Inmiddels staat de bumper in de primer. Morgen ga ik het rechter spatscherm, de voorkant, de bumper en de takkenvanger schilderen. Aangezien het van mij geen showroom model hoeft te worden ga ik de verf er gewoon op rollen. Ik heb andere legervoertuigen gezien waarbij dat ook zo gedaan is en ik moet zeggen dat die er ook wel heel mooi uitzien. Aangezien ik er dagelijks mee naar mijn werk zal gaan, heb ik de tijd (en de ruimte) niet om hem helemaal uit elkaar te halen en te restaureren. Nu wordt het eerst een optische restauratie en wie weet, al ik meer tijd en ruimte heb, in de toekomst een gehele restauratie.
Doordat het begon te spetteren, heb ik de boel maar opgeruimd. Morgen weer een dag.

Geen opmerkingen: