maandag 4 augustus 2008

Verkenningsbak op Marktplaats

Onder het zoeken naar Land Rover onderdelen op Marktplaats, ben ik op een andere Commando / Verkennings Landrover 109 gestuit, onder advertentienr.: 179534838. Bouwjaar is 1979 en hij ziet er (kijk naar de foto's) goed uit. Zoals ik kan zien zit hij goed in de verf. Volgens mij heeft deze Landrover er al eens eerder op gestaan.

Waaraan is het nu te zien dat het om een verkenningsbak gaat? Dat is ten eerste aan de takkenvanger voorop de bumper. En ten tweede aan de bevestigingsbeugeltjes aan de zijkanten en de spatschermen van het voertuig. (Zie pijl op foto). Achter per kant zijn er 4 en voor op het spatscherm (net voor de deur is er 1. Deze bevestigingsbeugeltjes zijn ervoor aangebracht om bv. jutte en ander camouflage materiaal aan te bevestigen. En de beugeltjes voor de deuren zijn er ook voor om de hoes van de voorruit aan te bevestigen.

Verder heb ik over dit voertuig nog wel een paar opmerkingen. Voorop de bumper zit een trekhaak die er standaard niet op zit, dus die zal door de eigenaar er zelf op geplaats zijn, eveneens de twee ogen aan weerszijde van de trekhaak. Verder zitten er aan beide zijde van het voertuig antennesteunen, eveneens aan de achterkant van het voertuig, wat mij vreemd lijkt, omdat een verkenningsbak maar 1 antennesteun had (aan de linkerkant van het voertuig).
Verder zie ik dat het pioniergereedschap (Schop en bijl) op de achterklep zitten. Mogelijk dat er een andere achterklep op zit, aangezien de klep van een verkenningsbak geen ophangpunten heeft voor het pioniergereedschap, dit zit nl. op de motorkap, omdat achter het rek voor de reservewiel zit. En ik zie een modificatie (mogelijk door de eigenaar) bij de trekhaak achter. Maar al met al een mooie wagen.



1 opmerking:

kees zei

Stiekem laro's kopen, heh? En daar helemaal geen toestemming voor vragen, heh? Wel een leuk ding om aan te knutselen lijkt me.