dinsdag 15 december 2009

Land Rover 109 Commando & Verkenning (Legermuseum)

Zojuist op de website van het Legermuseum gevonden. Uiteindelijk moet de mijne er ook zo uit komen te zien. Ik mis nog een paar kleine dingentjes, zoals: het afdekzeil van het voorruit, de afdekzeil van de achterbak. Een ronde witte reflector voor naast de koplamp. Het radiorek voor tussen de voorstoelen (maar die ga ik denk ik maar zelf maken), zodat ik de radioset kan monteren. Dan een hoes voor over de radioset en nog wat detaillijsten (0184) voor specifiek de verkenningsbak. En dan ben ik redelijk klaar, denk ik.

Nog even de omschrijving van dit voertuig van het Legermuseum:

De Land Rovers 109 Commando & Verkenning zijn gemodificeerde Land Rovers van het type '109 algemene dienst'. Het dak was verwijderd, de voorruit was neergeklapt en vastgezet op de motorkap. Verder was voor de gril een rek aangebracht dat dienst deed als takkenvanger. De verkenners waren standaard voorzien van een mitrailleur 7,62 mm MAG op een affuit, 2 draagbare antitankwapens LAW (Light Antitank Weapon) en een radioset. Het voertuig was bestemd voor het uitvoeren van tactische en technische verkenningsopdrachten, bewakingsopdrachten en bijzondere opdrachten bij verkenningseenheden van de infanterie.

2 opmerkingen:

Marc zei

Erg mooie restauratie!

Is er een mogelijheikheid om offline met je in contact te komen over je project?

Vriendelijke groet,

Marc

Patrick zei

Hallo Marc,

Bedankt voor het compliment.
Je kunt me mailen op pvandervegt apestaartje gmail punt com ;-)

Groet, Patrick