Even een update over de startmotor: Zoals ik al eerder schreef was de startmotor overleden. Via Marktplaats had ik een ander gekocht. Na heel wat geklooi heb ik de startmotor eruit weten te krijgen. De startmotor via Marktplaats paste niet. De gaten voor de bouten correspondeerden niet. Het was ook een Japanse startmotor. Hierna ben ik met de originele startmotor naar een revisie bedrijf gegaan, die het voor 125 Euro (ex BTW) voor me heeft gereviseerd. Hij leek weer als nieuw en na het monteren ervan, startte de Landrover ook weer als nieuw...
Ik heb gelijk maar de middelste pijp en de achter pot van de uitlaat vervangen. Dat was nodig ook, want bovenin de pot zat een gat ter grootte van een 2 Euro muntstuk. Ook de middenpijp was erg dun geworden.
En naar 2,5 weken stil gestaan te hebben kon ik weer rijden met de Landrover....
2 opmerkingen:
Hoi,
geweldige blog, zelf een "normale"109 diesel serie 3 AD, zou je mij misschien kunnen helpen ?
Ik ben op zoek naar een originele verbanddoos, ik zag dat jij er een in hebt zitten, kun je mij misschien een fotootje sturen via LRCH.nl aan hadilaro ? Ik wil mijn mailadres hier niet achterlaten voor iedereen.
Heb je ook een DS-2 toestel op de kop kunne tikken ? Zo ja, waar ?
Groet,
Cor
Ik heb idd een originele verbanddoos, en ook met inhoud. Je komt ze af en toe wel op Marktplaats tegen. Ik heb de mijne al zo lang, weet niet meer waar ik hem vandaan had. Het DS2-toestel wordt zo af en toe aangeboden op de website van de GAF (Green Army Foundation) of de website van de AVC (Army Vehicle Club).
Een reactie posten