vrijdag 6 februari 2009

MAG Affuit (2)

Op maandag 11 augustus 2008 had ik al iets geschreven over de MAG Affuit die achter in de bak behoort te staan. Toen sprak ik de wens uit dat ik die voor de toekomst graag weer in de Landrover zou willen plaatsen.
Ik heb er een op de kop weten te tikken en vanavond had ik eindelijk de tijd om hem op te halen. De affuit is zo goed als compleet. Het enige wat mist is een rubberen elastiek op de grondplaat rechts om de munitiekistjes vast te houden. Maar die is makkelijk na te maken van een oude binnenband o.i.d.
Ik heb nog even gekeken bij de punten in de vloer en ik moet alleen nog de bevestigings bouten hebben om hem vast te zetten. Zo langzamerhand wordt ie dan toch compleet.
MAG munitiekistjes zijn nog wel te krijgen, dus zo'n 6 stuks opsnorren en het plaatje is weer rond. Alleen een echte MAG Mitrailleur wordt wel een ander verhaal. Wie weet, ooit in de toekomst.... (zal wel niet).

De affuit verdient nog wel wat werk. Maar eerst de Landrover afmaken en dan de Affuit erin plaatsen. Maar wel lekker dat ik die alvast heb. (Wietse bedankt).

3 opmerkingen:

Norman zei

Hoi,
ik rij een Nekaf met affuit, en heb er het bijbehorende wapen bij.
Trouwens ook nog wel wat munitiekistjes als je de moeite wil nemen te komen kijken.

Mocht je willen weten hoe ik het allemaal geregeld hebt, of gewoon een keertje naar een wielverkenner van een eerdere generatie kijken, dan ben je welkom in regio Den Helder.

mvg Norman

Patrick zei

Hallo Norman,
Graag zou ik met je in contact willen komen. Zeker om even naar je Nekaf te kijken en helemaal om van je te horen hoe je het geregeld heb om een MAG op verlof of met machtiging te krijgen.
Misschien dat we wat af kunnen spreken? Mail me even op pvandervegt@gmail.com

boem zei

Hoi heb de mag covers gevonden mail me even op w.bot@chello.nl ik heb je mail adres niet meer

gr wietse