donderdag 31 juli 2008

13 PAINFBAT

Door het weghalen van de lagen verf kan je leuke details tegenkomen. Zo kwam ik dus vanmorgen de oorsprong van deze laro tegen.







SSV-CIE 13 PAINFBAT (GFPI)
Dit voertuig heeft dus gediend bij de Garderegiment Fusiliers Prinses Irene in de Westenberg Kazerne te Schalkhaar tot 1992, waarna hij (vermoedelijk) bij de overdracht van de traditie aan 17 Painfbat in Oirschot komt.
Deze Laro heeft als wagennummer S 051 en als ik bij de radiator kijk, dan zie ik de datum van verversing van de koelvloeistof ook op 06-1992 staan.

Altijd leuk om bepaalde details te achterhalen. Maar wat is er daarna mee gebeurd?

Wat ik van de verkoper weet is dat de eerste eigenaar dit voertuig in 2002 van de domeinen heeft gekocht en het altijd voor de jacht heeft gebruikt in Groningen. Dan vraag ik me af, wanneer deze landrover naar de domeinen is gegaan. Leuk om allemaal te weten.

2 opmerkingen:

Unknown zei

hadiepatrick,

ff op www.rdw.nl je kentekengegevens invoeren en je kan nagaan wanneer de laro op burgerkenteken is gezet. ga er verder gerust van uit dat je auto na 1992 misschien nog ff in dienst is geweest bij 17painfbat maar waarschijnlijk gewoon in de rij terecht is gekomen bij domeinen. en daar kan die best heel wat jaren hebben gestaan.
greetzz de korporaal-majoor.

Unknown zei

kleine aanvulling...

het is ook goed mogelijk dat nadat de laro uit schalkhaar vertrok naar de verzamelplaats in stroe is gegaan, daar werd wel nog wat basis onderhoud gedaan in afwachting van uitgifte of afvoer. dat de koelvloeistofdatum ook op 1992 staat geeft iig aan dat de paratecarriere gestopt was na 92...