vrijdag 12 september 2008

Motorkap behandeld

Gisteren weer druk bezig geweest met de Landrover. De motorkap was dit keer aan de beurt. Nadat deze verwijderd was heb ik hem op twee schraagjes gelegd en ben flink wezen krabben en schuren. Ik kreeg tussendoor nog een klein buitje over me heen, dus moesten de werkzaamheden even gestaakt worden. Nadat de bui weer vertrokken was en het weer erg warm werd, ben ik verder gegaan. Nadat hij afgekrabt en geschuurd was, ben ik met de roller in de weer gegaan. Ik heb gelijk maar even de rechter deur meegenomen. De motorkap moet nog een keer van een extra laagje worden voorzien. Aangezien de schemering langzaam in trad, moest ik wel stoppen. Snel nog alle spullen opgeruimd en inmiddels was het al weer 21.00 uur geworden. Weer een stap verder.

Ik vraag me af wanneer er voor de laatste keer onderhoud gepleegd is, want gaande weg kom ik toch een aantal dingetjes tegen die, of vervangen moeten worden, dan wel gerepareerd moeten worden. Ik heb al een nieuwe olie- en benzinefilter aangeschaft, maar moet nog even kijken wanneer ik de tijd en de ruimte heb om die te vervangen. Dat wordt dan een dagje van olie e.d. verversen.

Ook staan de deur ramen nog op het programma. De profielen voor de schuifruitjes moeten worden vervangen. Ook die heb ik al enige tijd binnen. Maar dat is iets voor een volgende keer.

Geen opmerkingen: