zaterdag 25 juni 2011

Heb je alles?

Heb je alles? Dat is een vraag die ik me veelvuldig stel. Ik heb mijn fotoboek uit mijn diensttijd en die raadpleeg ik dan ook vaak om te zien of ik deze vraag kan beantwoorden. Vaak kijk ik dan naar deze foto. We hadden een deel van een loods als opslagplaats tot onze beschikking. Voor elk voertuig was een deel van de stelling om de uitrusting op te plaatsen.

Eens kijken wat ik nog mis. Ik mis nog een gamel (lijkt op een jerrycan, maar heeft een deksel met 3 aluminium bakjes erin), dan mis ik nog één houten kist (een van de twee werd vaak gebruikt als ritselkist). Ik mis nog een seinpistool, die twee kleine plastic jerrycannetjes (1 voor koelvloeistof en 1 voor olie), bewegwijzeringsborden, en afdekzeilen voor de achterbak en het voorraam. Deze laatste is een soort van hoes die je over het voorraam trekt en die ook gelijk over het dashboard heen gaat. Voor de rest heb ik de andere dingen wel.

Ook heb ik voor drie man de P.S.U. (Persoonlijke Standaard Uitrusting) zo goed als compleet. Hierdoor zou ik zo met twee anderen organiek naar een evenement kunnen gaan.

Conclusie: ik heb nog niet alles. :-)

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk om jouw blog te lezen! Volgens mij mis je dan ook nog de rubberboot, peddels, reddingsvesten, pomp (verdeeld over 2 laro's). Bij volle bepakking kon de boordschutter op de lading zitten; geen plaats meer om te staan, :-). We deden destijds verk. werk voor tank bat met deze rijdende badkuipen.
Zoek je nog foto's?

Patrick zei

Die boot (DSB verkenningsboot) kan ik me ook wel herinneren. Hebben we 1 keer mee gevaren. Ons peloton had er twee. Ik heb voor 3 man de zwemvesten. Peddels heb ik ook en een pomp (die ik voor een Amerikaans verkenningsbootje gebruik). Maar idd heb ik de verkenningsboot nog niet. Die zal er ooit in de toekomst wel komen.

Dus je zat in Duitsland bij 103? Leuk. En foto's zijn altijd welkom. Ik ben van plan om een website te maken over wielverkenners.

Patrick zei

Vandaag twee jerrycannetjes gescored, dus die kunnen van de lijst.

Anoniem zei

Hoi, helemaal geweldig die blog van jou!
Even voorstellen, ik ben Cor en heb een laro 109D AD, ik wil hem ook zo origineel mogelijk maken, ben eigenlijk op zoek naar wat gegevens, ben helass niet in dienst geweest (mocht niet), weet jij misschien hoe ik aan historie van mijn wagen kan komen ?
Ik ben op zoek naar gegevens van wat er aan originele uitrusting op de laro's aanwezig was ? (ds-2 apparaat, radio?, verbanddoos, etc etc)
Kortom een heleboel vragen!
Dus misschien een reactie van jou ? of iemand anders ?

Dank,
Cor

Patrick zei

Hallo Cor,

Leuk dat je mijn blog volgt. Wist niet dat het zo'n inspiratiebron voor diverse mensen is.
Ik denk dat ik je wel verder kan helpen. Ik ga je een mail sturen, dan hebben we direct contact. Loopt even beter als via dit blog...

Richard zei

Hallo Patrick,

Ziet er heel goed uit!
Mocht je interesse hebben om als re-enactment je voertuig en verzameling in te zetten, neem dan even contact met me op.
We hebben voor een evenement in Assen (Military Event)desgewenst nog een plek binnen onze groep.

Met vriendelijke groet,

Richard Eikens
06 53397377
richardeikens@home.nl